To do: smyckesskrin

Vad kan man göra en måndagskväll när man känner för att sluta packa och göra något roligt istället? Jag ska visa.


Ta en bok, vilket som helst. Min valdes pga det fina mönstret på pärmen.


och det fina mönstret på ryggen, namnet är också ganska tilltalande.

Ta fram något att skära med, i mitt fall använde jag en skalpell, men det går bra med en morakniv med om så önskas. Slå sedan upp boken och limma ihop sidorna, limma, limma, limma och limma lite till.

sedan börjar det roliga, måtta ut hur stort hål du vill ha, jag gjorde mitt efter textens marginaler. Sedan skär du ut hålet och drar loss pappret. Lätt som en plätt.

Limma på ett band på varje sida så att du kan stänga boken och täck sedan banden med någon form av papper, jag valde en tapetbit som jag har fyndat second hand. Fyll smyckesskrinet med godsaker.

Stäng locket

Knyt ihop och vips ett smyckesskrin.

Kommentarer
Postat av: m.

så fin lilla pyssel-hajja!

Postat av: Emma

Vilken bra idé, det blev riktigt fint också! :)

2011-05-18 @ 20:25:58
URL: http://eemmmaaaas.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback