solkyssar och loppislängtan

I natt när jag kom hem var jag lika oglammig som man brukar vara efter en cykeltur i motvind, efter en halvnykterkväll, (två martinis räknas knappt) så var jag faktiskt otroligt pigg och kunde för mitt liv inte somna. Nils måste ha tänkt samma tanke och en timme senare när klockan slog 03 så avslutade vi vårt nattliga samtal. Det var fint och hoppfullt. Imorse vaknade jag och kände för frukost i sängen, efter ett tag tog jag på mig mina promenadvänligaste kläder och cyklade ner till slottet och mötte upp Johanna. Vi promenerade i en och en halv timme i det fina vädret och solade lite på en brygga vid den mysa lilla hamnen vid stensö. Efter ett tag begav vi oss hem till Johanna och precis mittemot där hon bor så ligger det ett litet fint b&b som råkade ha loppis i sin källare idag. Vi svor båda två över att vi inte hade lösa pengar med oss, jag för att jag hittade två fina spetskragar och massor av fina örngott och icke att förglömma en fantastisk lila hatt. Johanna svor över en fin svart skinnsoffa som inte fick plats hos henne. Hur som helst var det bara en endags loppis men det gick bra att komma tillbaka om vi ville. När jag väl kom hem hade min frys tydligen bestämt sig för att strejka och både kyl och frys var avstängda vilket har resulterat i upptinade bär och lite mat som behövde tillagas. Efter lite instruktionsboksläsande och ett samtal till mamma så fick jag ordning på torpet.
Nu ska jag göra söndagsefterrätt med lite blåbär och hallon. fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback