Lättirriterade människor

Ibland blir jag så sur och irriterad på människor som hela tiden ska hålla på och tillrättavisa en. För en liten stund sedan när jag cyklade hem från stan väjer jag över till vänster sida på cykelbanan för att det är en människa som går på höger sida jag passerar henne och blir sedan stoppad av en arg medelålders man på cykel som viftar och är skitarg för att jag inte cyklar på hööööööger sida han skriker till mig "och så cyklar vi på hööööööger sida" Det värsta är att jag inte kommer bort för att han tränger in mig mot snövallen. Visst han har rätt men jorden går inte under för att jag cyklade på vänster sida i ca 10 sekunder. Varför är det just medelålders män som känner att de måste tillrättavisa tjejer i tjugoårsåldern?  Loose up!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

ååh hatar bittra och sura typer! det är inget att bry sig om. det är bara att tjabba emot så blir de oftast tysta.

Postat av: Fanny

HAHA! Jag mötte också en sån i Kalmar. Svarade ngt i stil med "Jaja, det löser sig".

Men de finns i Malmö också, hade en som tyckte att han skulle ha 3 m trottoar för själv då jag cyklade upp ngr meter på trottoaren för att ta mig in på parkeringen. De har nog inte så roligt i vardagen.

2011-03-03 @ 21:39:47
URL: http://themanypeople.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback