En liten parantes

Något jag läste på en blogg nyss gjorde mig faktiskt riktigt upprörd. Personen påstod att folk som köper IKEA soffor och då speciellt ektorp modellen är dumma i huvudet, har dålig smak osv osv. Jag personligen äger en ektorp och jag är jäkligt glad i min soffa, jag tycker den är fin och den fungerar för sitt ändamål, sitta i och som övernattningssäng. Jag kan påstå att jag har ganska god smak och tydligen tycker personen som skrev detta att den också har god smak vilket jag inte är beredd på att hålla med om. Hur som helst att säga att man som person som väljer att köpa en ikea soffa är de ovannämnda sakerna är som att jag skulle skriva att jag avskyr folk som använder pc, eftersom pc datorer är fula, otypliga och ganska tråkiga, ska jag då dra parallelen att deras användare är det också? Nej men självklart inte eftersom man kan känna sig träffad och lite kränkt av det. Det jag vill påvisa med detta är att bara för att man anser en sak behöver man inte alltid säga det rakt ut då det faktiskt kan såra människor.

Kommentarer
Postat av: Fred

Jag har avgett ett löfte att aldrig mer köpa en IKEA-soffa men det är på helt andra skäl än att de är fula.



Folk får tycka vad dem vill om IKEA:s artiklar men när man jobbar med dem dagligen vill man helst slippa se dem hemma ;)...... om det inte är något man tycker om vill säga.

2011-03-16 @ 15:26:46
Postat av: Madeleine

ganska tråkigt när folk drar alla över en kant bara för att man köper en sak. som att alla som har converse-skor är esteter eller alla med backslick är brats. eller som att alla som köper ektorp ska ha dålig smak. vi har också en ektorp och den är himla praktisk och bra. det är bara att skratta åt dem som säger något annat!

Postat av: Linda

Den enda som pratar om dålig smak och att vara dum i huvudet här är nog du, Johanna. Lite synd tycker jag. Blir ju väldigt låg nivå när man går på personangrepp på det viset. Det blir lite att kasta sten i glashus då. Hoppas du finner mer konstruktiva vägar att få utlopp för din energi. /Linda

2011-03-17 @ 10:36:21
Postat av: fritte

hm dum i huvudet?! vad är det jag hör? har nog aldrig hört johanna prata om att va dum i huvudet. shit. måste säga att sista kommentaren tog hela grejen till den lägsta nivån evah! en blivande kissie kanske?

XO!

2011-03-17 @ 19:54:07
URL: http://justanotherskinnykate.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback