Jag vill slå ett slag för vintern

Jag vet att alla andra är trötta på vintern och jag vet att slask inte är roligt, men jag tänkte på en sak när jag tog en promenad. Jag sörjer lite att vintern är på väg bort, för när det är sådär krispigt fint och vitt så är det härligt. Visst det är kallt men ingen har dött av en frostbiten nos och tänk på hur fint det är med rosiga kinder. Tänk på när de första snöflingorna faller, visst blir man lycklig? Man får pälsa på sig, men hallå, det finns hur mycket fina vinterkläder som helst. Med det här vill jag slå ett slag för vintern, Men jag vill också slå ett slag för våren som sakta smyger sig fram.

 


Kommentarer
Postat av: fritte

johanna! ditt fina inlägg om vintern gör mig tårögd då jag inser att den är påväg att smälta bort. jag fruktar inte vår & sommar, men det är något speciellt med vintern. vintern gör en till ett barn igen och det är på tok förtidigt med vår. snart får vi boka in en stickhelg på östkusten!

XOXO


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback