Tur i oturen

Sedan jag flyttade till Kalmar för tre år sedan så har det hänt så himla mycket saker. Då menar jag inte alltid bra saker. Som person är jag ganska klumpig tror jag, jag har alltid haft lätt för att bli sjuk och för att skada mig  och då framförallt att skada mig på konstiga saker. Min otur här började ungefär samma höst som jag började andra året. Det var sista fadderveckan och Nils skjutsade mig på min cykel där jag satt damsadel, det hela slutade med att min fot fastnade i cykelhjulet och jag fick åka till akuten och sy tre stygn i hälen. Samma år precis innan vi skulle åka till köpenhamn med klassen så lyckas jag skära mig djupt i tummen och får återigen ta mig till sjukhuset för att få stopp på blödningen osv. På morgonen efter skär jag mig i pekfingret på andra handen men som tur var så fick jag med mig blodstoppande vadd från sjukhuset dagen innan och kunde stoppa den själv. I år lyckades jag med konststycket att trampa snett i en trappa och bryta foten och på så sätt missa warzawa resan med klassen. Om man bortser från alla olyckor så har jag även hunnit med att få mitt kort skimmat två gånger samt få mitt tradera konto hackat där en person bjudit på allt från x-box till voddlerinvites. På sista tiden känns det faktiskt som att saker och ting har vänt, jag känner mig mer harmonisk och tillfreds med situationen nu och jag hoppas att jag kommer att ha ett bra flyt ett tag till. Plötsligt händer det och allt vänder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback