Irritation.

Det känns som att varje gång jag åker tåg så hamnar jag bredvid folk som på något sätt låter. Med låter menar jag allt från små störande ljud till högljudda fjortisar. Idag t.ex när jag tog pendeln till linköping så var det två raggare eller något som spelade hårdrock på sin telefon högt och som satt och pratade riktigt högt om bärs, porr och vilka metalfestivaler som de skulle på i sommar, samt om garage och bilar och snobbiga människor med miljöbilar. När jag sedan kommer på tåget till kalmar så lyckas jag komma i samma vagn som ett gäng 15 åriga grabbar. Behöver jag säga mer? Tjejen mittemot mig smaskade dessutom något djävulskt. Ni som känner mig vet att jag har lätt att störa mig på ljud men detta var utöver det vanliga. Jag uppskattar tystnaden i min lägenhet något enormt just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback