Med hjärtat i handen.

Återigen har tiden gått på tok för fort och jag blir nästan lite rädd när jag tänker på det, att tiden går så snabbt alltså. Under tiden som jag har förträngt bloggen så har jag hunnit med att ha besök av mamma. Det var super mysigt och alla borde verkligen ha en mamma som min. Hon är så bra på alla sätt och vis. Jag och maja åkte med mamma hem till osby där maja hoppade på tåget till malmö. Jag följde med hem och hälsade på familjen och katten. Mitt i natten körde jag till hässleholm och hämtade upp en trött käresta. Vi åkte hem och sov gott ihopslingrade som få. Vi vaknade tidigt och åt en stadig frukost och hoppade på tåget till lund i tokregn. Väl framme klarnade det upp och vi mötte upp fritte och försvann tillsammans med sigurd och hand psykologvänner in i dimman och jag hade en av de absolut bästa valborgarna i mitt liv. När vi vaknde dagen efter så snurrade det i sigges skalle och vi hoppade på buss nr4 för att åka tillbaka. Jag till Osby och han till Älmhult. Mamma ringde och frågade om jag ville med till stugan vilket jag såklart ville. Så resten av helgen spenderades på västkusten innan jag tog tåget tillbaka till kalmar och östkusten.

Nu är jag tillbaka och jag känner mig inte riktigt tillfreds med det. Projektet i skolan känns toppenbra och det känns fint att ha lite fritid men problemet är att han är så långt borta. Det känns i hela min kropp, ibland gör det inget och inbland vill jag gråta. Grejen är att jag inte vill ringa och störa heller, speciellt inte en gång varannan timme. Jag får rida ut det värsta och sysselsätta mig så gott det går. Just nu känner jag verkligen att det inte är värt att plugga när allt jag vill är att vara med honom. Antagligen är det min onsdagsdepp som pratar för vi kommer ju ha hela sommaren tillsammans, men jag måste leva i nuet inte i framtiden och just nu är mitt nu här, ensam.


Kommentarer
Postat av: Catrin

Du är inte ensam! Du har ju oss! Kanske inte lika bra som N men ändå en tröst... ;)

2010-05-05 @ 19:16:58
Postat av: Kristina

Lilla pluttan, snart kommer jag hem och umgås med dig!

2010-05-06 @ 00:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback