Öland på vårt vis

I söndags hade vi avtalat med fredrik att vi skulle få låna hans bil. Eftersom vi vaknade förskräckligt tidigt så åt vi frukost i sängen och hoppade in i duschen innan vi väckte sömntutorna för att hämta bilnycklar. Vi körde över till den dära ön och styrde bilen mot borgholm, vi rattade in till solliden och bestämde oss för att promenera i parken, vi tog oss ner till havet och hittade en mysig lite plätt att sitta på, väl där packade vi upp vår medhavda matsäck, att picknicka är verkligen underskattat. Vi satt säkert en timme och bara njöt av solen och av havet och när vi knallade upp till bilen igen var vi båda solkyssta. Vi rattade vidare mot köpingsvik där vi hade en date med vår chef, för vi har nämligen blivit erbjudna jobb som butikschefer på hör och häpna, ragnars jour och minigolf.  ( jag som sa att jag aldrig skulle återvända) Hur som helst så tror vi verkligen på detta och våra chefer är trevliga och stället har rustats upp, borta är gatuköket och  inuti är det fräscht. Man kan säga att stället har fått sig ett ansiktslyft. I och med detta jobbet så ringde jag och tackade nej till äldreomsorgen, det var inte speciellt roligt.  Nu ska jag hoppa in i duschen för i morgon är det tenta ( woho!) och sedan kommer mami. Det ska bli mysigt, jag tycker om när det bara är hon och jag och jag kan krama henne hur mycket jag vill utan att någon kommer och stör.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback