johanna b good

tiden har gått så himla fort  och jag har varken haft tid eller lust för att skriva. istället har jag ägnat mig åt att umgås med min familj och min käresta. Påsken var snabbt över och jag fick min efterlängtade sockerkick. Som jag hade längtat efter dragéäggen och var dom goda? klart  dom var, men efter det där första lilla ruset när man känner det där sockriga i munnen så försvann min glädje lite lätt. det var inte lika gott med godis som jag hade väntat mig. dagarna rullade på och födelsedagskalas byttes ut mot stugövernattningar och påskbuffér som byttes mot ett tåg till kalmar. vi tog oss hem till mig och var där mellan tis och fre. vi var vi och hade det mysigt. jag hade föreläsningar och jag förbannar verkligen den kursen vi läser nu, den är så förbaskat tråkig så jag håller på att smälla av, den senaste föreläsningen spenderade jag åt bubbletown på mobilen. efter att ha varit själva så satte vi oss igår på tåget till älmhult där vi mötte upp fritte och kajsa för att tillsammans med madelen och fredrik förfesta lite innan matildas 20 års fest. vi kom dit jag stupade och skadade mitt knä och vi lyssnade på home. jag tror den börjar slå i älmhult. tacka mig och tacka julia som hittade den från första början.  idag har jag mått apdåligt hela jorden har snurrat runt men min lycka var ändå total när jag insåg hur fina mina närmsta är, nils hade satt upp massa post-it lappar på väggen med söta ord som värmde i bakfylleångesten och mamma hade coca cola till mig när jag kom hem. i skrivandets stund har jag repat mig så pass att jag är redo för lite käk och kanske en promenad med syrran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback