Jovos änglar

I fredags bjöds det på workshop i skolan. Vi var tre " reklambyrås" Vi i vårt lilla lag kallades jovos änglar eller något i den stilen. Hur som helst vårt lag bestod av Jovan: Projektledare : Emma: AD Julia: Copywriter Jag: Copywriter Sara: Orginalare Jobo: Layoutare och Ewe: Grafiker Vi var ett fint gäng. Det svåra var dock att komma på slogans till vår produkt som råkade vara fylld zucchini med ris och tomat inlagt i en konservburk. Målgrupp män 50+ Geografi: Gävle och norrut. Svårt som sören. Vi fick fram Knäck en libanes, orientalisk mat på burk. Dock ansågs det rasistiskt, inte av oss då vi konnoterade till Knäck en öl osv.
Eftermiddagen bjöd öven på en tur till Norrköping tåg mellan Kalmar och Kisa, buss mellan Kisa och Linköping och sedan tåg mellan Linköping och Norrköping. Helt okej. Jag hann skriva klart min rapport iaf.  Väl framme väntade nils med baguetter och vin. Jag kände mig som one million dollar. Det var fint. Helgen har var mysigt. Vi har sett flickan som lekte med elden. helt okejbra. inte bra bra utan mer okejbra. Vi har flängt runt på kulturnatten och drukit bakis chai på espressohouse. Summa sumarum sjukt kul. Hoppas kommande helg blir lika fin.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback