Girls, Put your records on!

Inte hade jag en aning om att man kunde hinna med så mycket på så kort tid. I fredags tog jag jobo och emma våra väskor och flydde småland. Jobo fyllde 25 och vi tog en sista minuten till hennes hemstad göteborg. Vi började kvällen med Håkan Hellströms sista konsert på väldigt länge. Den upplevelsen var sjuk i sig. Tänk er toklång kö och ett hav av 15 åriga flickor som är så fulla att de knappt prickar munnen med cigaretterna som de suger i sig. Mitt i allt drar flickan framför oss ner byxorna och sätter sig ner och kissar. Halvmysigt sådär.
Vi bestämde oss för att gå ut och ta en öl och Ika presenterar oss för Grill del mundo, världens mysigaste ställe i en källare men olika teman i olika rum. Stället är smockfullt och vi sätter oss i trädgårdsrummet. I rummet bredvid kommer Håkan Hellström med vänner och familj och sätter sig. Han passerar oss och när han kommer tillbaka säger johanna " Ah sjukt bra spelning" Varpå håkan bugar och säger " tack så hjärtligt" DÅ kläcker jag ur mig " Håkan Håkan, min vän Johanna här fyller 25 år idag" Han gratulerar henne på bemärkelsedagen och johanna blev tokröd om kinderna och jag blev nöjd. Vi staplar till sängen vid tre på morgonen och sover som stockar.

Lördagen spenderades mestadels på stan där emma gick bärsärkargång på Weekday. Jag kom hem med ett par jeans så jag var rätt lugn. Vi stressde hem och hoppade snabbt på vagnen mot stadsteatern igen. Vi kikade på en föreställning som hette en trettondagsafton och något till som jag inte minns. Det var hur som helst en komedi som hade den vackraste scenografin jag sett. Jag har nu lovat mig själv att bli lite mer kulturell. VI åkte tillbaka till Majorna och fixade till oss. VI mötte upp fina fina fina Lisa och tog oss till Grill del mundo igen. Vi lyckades återigen komma in trots min ringa ålder och efter ett tag begav vi oss till barbord styrbord en dansbåt. Lisa gick hemåt vilket var synd och vi kom isäng vid femtiden ungefär.

Igår spenderade vi eftermiddagen med johannas familj. Vilken fin familj den kvinnan har. Så otroligt välkomnande. Och vilken mat de bjöd på sen. Tagliatelli med kantareller och spenat och till det fläskfilé och en mintchokladkaka. Så fint med hemlagad ordentlig mat som är lagad med glädje och kärlek.
När tåget hade tagit oss tillbaka till Kalmar väntade en lång telefondate med Nils. Vi firade två år vilket vi ska fira i helgen. Mysigt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback