Bloody saturday

Oj vilken helg. Det har hänt så otroligt mycket. både positiva och negativa saker.  Fredagen var verkligen perfekt, vi var ute lagom länge och de spelade perfekt musik hela kvällen. Det var otroligt lyckat. Lördagen började bra vi åt lång och god frukost. Sedan ringde nils pappa eftersom nils mamma skrev en tenta här i kalmar så var han också med så vi mötte upp dem för lite våfflor och skitsnack.  Det var trevligt. Det var mindre trevligt när vi skulle bege oss hem, jag köpte en cykelpump som inte fungerade, vi fick låna jobos pump och var precis påväg ut på parkeringen när jag fastnade med min högerfot i hjulet och får tre djupa jack in i hälen. Tack gode gud att jag hade skor på mig, med tanke på vad ekrarna i hjulet gjorde mot min sko den trasades sönder i hälen samt åkte av. Det kunde som sagt gått värre men det ju var sådär kul att se skinnslamsor och en massa blod, vi som bara skulle till maxi och handla. Emma sprang och hämtade plåster men vi gick eller jag hoppade på ett ben in till jobo som sköljde rent hälen och la en gasbinda runt. Eftersom det pissblödde från det mittersta såret så beslutade vi oss för att låna alex bil och ta oss till akuten. Det var rätt bra beslut för väl där trodde dem att min sena var av, vilket den turlig nog inte var. Istället blev det fyra stygn i mittensåret. Bedövningssprutorna var inte nådiga, jag slutade räkna vid fem men det var dubbelt så många.  Idag har jag haft problem med att gå och stygnen spänner men vafasen jag klarar mig. Det känns bara trist. Tur att jag har världens bästa pojkvän som spenderade tre timmar på akuten med mig och att jag har världens bästa vänner som plåstrar om mig. Som tack har jag bakat gamlafarmors chokladkaka som jag ska bjuda dem på senare ikväll. Jag har många änglar runt om mig. Tack!



Min söndertrasade sko, klacken är helt uppkörde och hela skon är skev.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback