Pretto, prettoist, prettoprutt

Efter en kursstart är jag äntligen hemma. Bokdesign verkar spännande men svårt, vi måste gå utanför våra referensramar och göra en bok åt en mottagare som har helt andra bagage än vad vi har. Jag tror jag kommer att vända mig åt män 40 plus.  Vad det blir vet jag inte riktigt ännu men om det blir som den bilden jag har i huvudet det återstår att se. Efter skolan  var det två stycken möten, ett om vår kommande köpenhamnsresa och ett om en kommande utställning. När jag kom till Kalmar bar det av till maxi för att handla frön och olika mjöler, jag har fått för mig för att börja baka mitt eget bröd, aningens pretto men det känns som man har mer koll på vad man stoppar i sig på det viset. Just nu står det havre&kli baguetter på jäsning. jag gjorde dem lite grövre än vad receptet krävde men jag hoppas det blir gott, ska nog ta och toppa med lite sesamfrön. Usch men se på mig vad jag skriver, jag känner mig housewifeig som bara den....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback