Weekend wonderland

Åh vilken fin helg jag har haft. Det känns som jag säger så ofta nu. Antagligen är det för att de senaste ( alla helger sen sommarlovet) har varit så roliga. I fredags mös jag med jobo och cyklade hem i lagom tid, vi skippade vinet och jag somnade innan tolv, bra för att vara en fredagskväll. Igår ( Lördag) kom mamma och mormor på beök och det var så skönt att se dem här och inte åka hem till skåne för att få kramas lite. Vi började med brunch och vi mumsade på mitt hembakta bröd, sen körde vi ner till stan och strosade runt och shoppade jag fick med mig en prickig och en randig klänning hem självklart svart och vitt. What else? läser man design så gör man...När vi kom hem till lägenheten vilade vi våra ömma fötter och  mamma lagade underbar mat till oss, vi drack rött och åt rosa rattar till efterrätt. Mormor ville titta på dobidoo på svt play och vi hade allvarliga samtal om utlandsstudier osv. Imorse väntade en brakfrukost innan vi körde ner till slottet. Nu känner jag mig som en fullfjädrad Kalmarbo som faktiskt kan säga att jag faktiskt tycker att slottet är fint men den förskräckliga fasadbelysningen faktiskt förstör liiiiite. Vi körde vidare upp mot ikea och innan dess plockade vi upp jobo som skulle köpa skrivare på elgiganten. Vi hittade onödigheter och körde hem för att äta örjans goda äppelkaka med vaniljvisp och skvallra. Nu har mina finingar åkt hem och jag är ensam. För första gången på länge känns det inte hopplöst tomt när jag är själv igen. Det är fint.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback