mammas gata

jag är fortfarande hemma hos mamma, mitt minihöstlov fortsätter fram tills 18.52 då jag sätter mig på tåget tillbaka till den stora staden kalmar igen. det ska bli skönt att komma hem samtidigt som det känns konstigt att veta att nästa gång jag sätter min fot i huset på torpstigen igen så är det julpyntat. dock hinner jag träffa familjen en gång innan dess det är nämligen så att vi åker till gotland sista helgen i november för att fira örjans mormor elsa som fyller 90 år. det ska bli kul att se alla igen då jag var 11 år sist jag var där.  Idag har jag stigit upp i skoltid och åkt ner till zaxxen och annie och klippt mig, det var verkligen välbehövligt och nu känner jag mig som en ny människa. om en stund kommer mamma med lunch, en sista liten lyxgrej innan verkligheten återkommer.
jag känner verkligen hur välbehövligt detta har varit, en helg med bara nära och kära, jag hade ju tur så att nils också åkte hem denna helgen, ibland är livet allt bra fint.


kärlek är så vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback