Torsdagstristess

God afton!
veckorna går, och nu är det torsdag. Igår jobbade jag johanna och emma på studentpuben. Det var sjukt roligt, det är rätt konstigt hur snabbt man kommer in i det hela. Jag hade turen att jobba med en tjej som kallas P som var van vid att stå i baren till skillnad från rookie johanna.  Hon lärde mig det mesta och efter ett tag så hade jag lärt mig skillnaden mellan en hof en red stripe och en tjeckis halvliters öl vars namn är en tungvrickare. de sista två och en halv timmarna stod vi i baren där nere och där blandade jag drinkar hejvilt och serverade öl och shots. Jag fick till och med höra att jag gjorde den godaste piggelinen som en kille smakade. Där var fyllon och där var trevliga människor. När vi var klara med städningen av hela stället så satte vi oss och tog några öl  och tjabbade och rätt var det var så var klockan halv fyra, så vid fyra var jag i säng. Det har sina fördelar med att jobba gratis på studentpuben, man får gratis käk och öl och en matkupong så man får komma och äta en annan gång. Lyx! Idag vaknade jag med ett ryck 11.55 ( det längsta jag sovit iår) jag skulle träffa tjejerna vid 12 för att plugga så det var att slänga i sig lite yoggi och pallra sig bort så snabbt som det bara gick. Men det gick bra och vi har kommit en bra bit. Imorgon är det grillning i skolan  eftersom det är öppet hus fre&lör så bjuder skolan på mat, vilket är bra om man är student. efter grillningen ska vi bege oss till Söderport för att kolla på Erik Hassle. Fredag kom och ta mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback