vit som snö.

Ja äntligen är min lägenhet vit som snö eller snarare äggskalsvit. Jag fick ett samtal från min hyresvärd i torsdags och i fredags innan skolan så cyklade jag och Maja bort och hämtade färgen och alla tillbehör. Så i fredags satte jag igång och spacklade och maskerade och drog ut pluggar och allt möjligt, jag behöver kanske inte skriva att jag somnade som en bäbis sen men det gjorde jag. I lördags klev jag upp halv nio och käkade frukost, sedan satte jag igång att slipa och sedan började jag måla, vid elvatiden kom Maja och hjälpte till och Jesus vad det underlättade, det gick ganska snabbt och med en lunchbreak och en andra målning var vi klara vid fyratiden. Maja stannade en stund och vi drack te och tjabbade. Det slog mig faktiskt igår att detta är den första helgen sedan jag flyttade till Kalmar i september som jag har varit ensam en fredag och lördagkväll. Det har faktiskt varit ganska skönt och jag har roat mig med att läsa stieg Larssons Män som hatar kvinnor, jag är fast och MÅSTE se filmen när jag har läst klart. Det är egentligen inte den sortens böcker som brukar attrahera mig men denna är minsann speciell.
Nu ska jag cykla ner till friskis för ett pass yoga.





Kommentarer
Postat av: jennie

vad duktiga ni är! ska bli jättekul att se :)

Postat av: Anonym

Det ser jättefint ut och vad duktigt av er! Ska bli kul att se. Kram på dig

2009-03-10 @ 12:49:30
Postat av: Maja

Fan sicken ful bild! Snacka om PLATT HÅR haha...verkligen noll volym!

2009-03-11 @ 19:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback