Tricky tricky

Oj, tiden går fort när man har roligt. Veckan har fullkomligt flugit fram och nu är det hux flux lördag, jag kör en snabbsumering.
I tisdags var det andra lektionen i visuell kommunikation och jag måste bara hylla den kursen återigen för att den är så jäkla rolig. den här gången fick vi i uppgift att i grupperna titta på hur olika grupper framställs inom media, vi fick offer och utsatta som vi skulle analysera och till slut porträttera på ett sätt som vi ofta tyckte att de framställdes som. Det var svinroligt och min grupp är sjukt rolig, det roligaste är att jag är med en person som egentligen är väldigt reserverad som har börjat öppna sig lite och jag gillart. På kvällen bar det av till friskis där jag och emma stötte på annelie vilket var kul eftersom jag inte har sett henne sedan hon blev sjukskriven. I onsdags var det den tråkigaste lektionen ever fördjupad typografi men vi fick ett trevligt avbrott i form utan tv4 som kom och ville göra ett inslag om våra spara el foldrar som vi har gjort åt kalmar energi. Jag var en av de fyra som blev intervjuad. Dock valde de såklart att ta mr. know it all som "huvudtalare" vilket är så jäkla typiskt när man för en gångs skull väljer att ta plats, dock fick jennie prata lite mer än jag vilket var bra. kvällen spenderades på friskis och med pulspass och emma. Torsdagen bjöd på självstudier men vi i min grupp är hurtbullar eller iallafall jag för jag var den enda som inte försov mig utan faktiskt var på skolan  vid utsatt tid. Vi iscenstatte och fotograferade våra sk offer. jag ställde upp i vardagsoffer och katastrofoffer. På kvällen var jag och emma på danspasset som tydligen hade bytt rutin och bjöd på något så pinsamt som en james bond dans och en balettdans, jag trodde jag skulle skämmas huvudet av mig och det var svårt att hålla sig för skratt. Igår var det redovisning och föreläsning som stod på schemat och det var såklart kul. Efter skolan slog jag slag i saken och besökte jennies nybrolägenhet för första gången, den var superfin och hon ska defenitivt vara nöjd. Vi gick och handlade potatis och gick sedan hem till Julia där lagade bakad potatis och tittade på let's dance finalen. Idag ska jag städa och boka tvätt-tid och sedan ska jag knalla hem till Maja för att plugga och titta på Robinson och antagligen snacka lite skit. Det blir alltså en lugn helg. Och mitt soundtrack kommer defenitivt bli nya röyksopp skivan junior. Den är fantastisk.




Lägg märke till blodet

Kommentarer
Postat av: Linda

Hejhopp! Det var kul att få den maffiga kommentaren. Äntligen. Jag vill så gärna besöka dig, men jag är ju fortfarande i ringhals och jobbar. Och det ligger åt andra hållet :( Men jag ser fram emot att hälsa på framåt i vår. Jag hör av mig en dag och då är det jag som kommer till dig. Puss och kram Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback