Better than sunday

Helgen har precis som vanligt gått alldeles för snabbt och jag försöker att låtsas om som att jag är oberörd men det är jag inte. Fredagen betydde skola, vi jobbade in lunchen och slutade tidigare, jag tog bussen gånger två hem till mig sprang bort till netto och handlade lite färdkost, packade omsorgsfullt ner det sista i väskan som för en gångsskull inte var överpackad. Jag gick ner till en av busshållsplatserna och kom på en buss för att sedan mötas av ännu en buss på stationen. Tåget var nämligen inställt mellan kalmar och emmaboda. Hurra! så det blev ersättningsbuss kalmar-nybro-emmaboda. I emmaboda blev det tåg till Alvesta och sedan alvesta till Osby. Väl hemma en timme för sent så bjöd mamma på hemlagad lasange och ögat ville som vanligt där hemma ha mer än magen.

I lördags vaknade jag med tuppen av mig själv och hoppade in i duschen vid tio kom Mormor och Mona och vid Halv elva hoppade vi in i bilen och körde mot Malmö där det vankades melodifestival. Det var roligt och jag träffade på Johanna Erik och Tomas. Kul. När vi kom hem väntade morfar som var nyopererad och lika mysig som vanligt. Efter mat och festival så höll jag krampaktigt i telefonen i två timmar och pratade med killen med stort K eller N kanske man ska säga. Det var mysigt och välbehövligt som vanligt.

I söndags vaknade jag av att katten ville mysa, jag gjorde som han ville och mös mig igenom hela förmiddagen. På eftermiddagen cyklade jag bort till Elle och hennes och henkes lilla hus. Där väntades klippning och en massa prat. Hon är duktig den där elviran. Jag blev nöjd och cyklade hem igen. Vi åt middag och efter att ha sytt en kappa till mitt köksfönster av det överblivna stolstyget (som förövrigt blev förliten) så hade klockan bara rusat iväg och jag satt på tåget hem till Kalmar igen. När jag kom hem blev jag sådär nedslagen som jag brukar bli efter att ha haft massa folk runt mig. Jag  blev lite ledsen i ögat men överlevde.

Idag har jag mest gjort ingenting. Jag har handlat mat och förbannat frukt och grönt priserna. Jag har skrivit ihop ett cv som jag har skickat iväg och hoppas på det bästa. Nu ska jag snart slänga ihop en thaigryta och njuta av kvällen.


Kommentarer
Postat av: madelen.

vad har hänt med morfar?! puss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback