Melodies and desires

För vissa insatta människor så vet ni ju att mina kära morföräldrar tvingade ut mig till stugan i lördags, jag var lite tjurig eftersom jag var bjuden på en student men jag följde med. Hela vägen dit så försökte jag och lillasyster luska ut vad det skulle kunna röra sig om, vi gissade på rodel, vindsurfing, gokart och hallandsväderö. Men icke. Vi kom in i stugan och blev placerade till bords där det bjöds på en hejdundrande lunch, efter någon timme så kom även Boje och hon skulle tydligen också vara med på överraskningen. Efter ungefär 5 minuter så hör jag/vi något bekant och jag vänder mig om och möts av en känslostorm och tokskriker, bakom mig står min älskade Kristina och lika fina Joakim som har tagit en sväng inom sverige. Det är över ett år sedan jag såg dem sist så där satt jag och bölade samtidigt som jag klappade på Kristnils söta lilla bebismage med en liten flicka i. På kvällen blev det fest med min fina släkt och jag har nog inte riktigt fattat att sydneyborna var på besök för imorgon åker dem hem igen. Tänk vad förgrymmad jag hade varit om jag hade åkt på studentmottagning istället.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback