I felt like dancing

Jag säger bara lördag, lördag lördag! Det var antagligen den bästa kvällen det här året. Jag var så lycklig och samtidigt olycklig. Det hela började med att emma kom förbi vi cyklade till tolvan akompanjerade av mando diao och folkskrål. Vi hämtade upp benet och alex och cyklade vidare mot maxi och såsmåningom till kåren där det var full rulle, så mycket folk på så lite plats. Där var volleyboll, bar och live band, Per-olaz ödets ironi eller vad? Vi slog upp vår engångsgrill och knäppte upp våra ciderburkar och rosé flaskor. Vi kastade frisbee, kissade i buskar och fnissade oss fördärvade. Vi ställde oss i kön och hade skrålsång och skvallrade om en viss kalmar FF spelare som en viss flicka dejtar. Vi sjöng och vi kramade vår nya kompis. Vi kom in på kåren som var lite roligare än vanligt med all sand. Vi dansade barfota, jag var full och väldigt väldigt glad. Jag blev erbjuden saker som man defenitivt tackar nej till och jag fick pussa en persisk prinsessa. På det hela taget dansade jag mig svettig raggade killar åt jobo och hade djupa samtal med benet. På vägen hem mötte vi två trevliga alvestabor som vi tog med på efterfest, jobo blev glad och jag cyklade snabbare än snabbast.

Söndagen bjöd på en enorm bakfylla och solkyssar vid kalmarsundsparken med två av de finaste jag känner. Vi bara var och när vi cyklade tillbaka var det balfotografering vid slottet och jag saknade hagnäs och min klass.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback