i love them more then sunshine

shit vad tiden går snabbt. det är en och en halv vecka sedan jag skrev. Tentan gick bra och jag är ganska så säker på att jag klarade av den väldigt bra. Efter tentan kom jag hem och klädde av mig och lade mig vid den franska godingen, jag pratade med nils som hade missat sin buss men efter många om och men så hade jag honom i min lägenhet istället för i telefonen. I söndags kom mormor och morfar på besök för första gången sedan flyttlasset. Vi åkte till ikea, handlade en soffa åt lunch och började borra och sätta upp hyllor som my handyman hade gjort. När vi kom in i köket och skulle sätta upp min stringhylla så gick det inte eftersom det var en massa elkablar i väggen. Jag får helt enkelt spara den till nästa lägenhet. Jag och nils lagade köttfärs och jag somnade nöjt innan klockan ringde för designhistoria dagen därpå. Till allas stora förtjusning så släppte hjelte oss hela två timmar tidigare så jag och nils spenderade resterna av dagen promenerandes runt skällbygård. Vi åt årets första potatissallad och bara var. På tisdagen var jag ledig och vi gjorde en massa saker, vi cyklade ner till stan, inhandlade brillor åt nils som nördigt nog är precis likadana som mina som jag köpte i norpan. Vi köpte sushi och satte oss och åt på ringmuren. Det där med sushi var spännande mycket spännande och är något som jag defenitivt kommer att prova igen. Onsdagen bjöd på serietecknar kurs något som jag inte alls uppskattade, däremot uppskattade jag att komma hem till ett kök där allt var diskat. På torsdagen åkte vi hem till våra familjer och jag kan ju inte skryta med om att jag stannade så länge för på fredags förmiddagen tog jag tåget hem till nils för påsklunch och  en tur till höö (hö-ö) där vi promenerade ett tag med hans föräldrar, vi kom hem, pyntade till oss och begav oss hem till fredrik där fanny och mickaela väntade med grillen, efter en stund dök fritte och suzzie upp och vi snackade skit. Det rullade in mer folk och sedan var det dags för speakeasy. Det var roligt trots dålig musik, men jag fick träffa människor som jag inte har sett på väldigt länge och det var fint. Lördagen och halva söndagen spenderades i stugan i skummeslöv med familjen där vi firade den där gamla påsken. men det var roligt och jag fick färg på nosen. I söndags belv jag överraskad med en tripp till Hörvik där vi bastade och åt gott och sov som små fromma lamm. I går tog jag det lugnt och tittade på tv och hör och häpna jag zappade! Mot kvällningen kom fritte och jag vinkade av min kära familj och nu sitter jag här i kalmar igen en dag senare och väntar på att klockan ska bli halv sju så att jag kan sticka till mitt favorit friskis pass. Imorgon ska vi grilla i slottsparken och jag kunde faktiskt inte vara lyckligare, jo om nils var här men man kan inte få allt här i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback