I min Plånbok ligger det två biljetter.

Idag har varit allt annat än feelgood det har varit en halsont och huvudvärks-dag. Jag stannade hemma idag och det var nog välbehövligt, det har varit mycket nu och det känns jag hade en djävulsk migrän igår. Nog om det, idag har jag bara slappat och tagit hand om mig själv. Jag har legat i sängen och tittat på film och unnat mig några av mormors köttbullar till lunch. När jag piggnade till framåt tretiden så satte jag igång och gjorde en Zucchini-Mozzarella paj som inte blev lika god som mormors men den blev åtminstånde ätbar. Så nu ligger den fint infryst i mitt lilla frysfack. Jag har även hunnit med att packa för morgondagen då jag sätter min lilla ända på bussen till Norrköping där det kommer att spenderas en långhelg. Med Nils och delvis lite med migsjälv. Det ska bli spännande att strosa runt i Norrköping helt själv, skönt att bara koversera intrapersonellt.På torsdag ska vi ut och kolla på Marcus krunegård och dansa, det passar ypperligt då jag inte har dansat på två hela helger. Fy och skam!
Jag har glömt att berätta om vårt tidningsprojekt som vi har i skolan just nu. Vi har fem veckor på oss att skapa en tidning dvs fram-baksida innehållsförteckning och tre uppslag. Till igår hade vi skrivit en projektbeskrivning med målgruppsanalys och dylikt som vi skulle lämna in till våra lärare Henriette och Pernilla. Jag kan erkänna att det var lite nervöst med tanke på att vi kanske inte har valt den mest orginella tidningssorten eller det lättaste uppdraget, men de blev stormförtjusta i vår up-to-date Jazztidning. Så på torsdag bär det av till Växjö och Palladium för research och innan dess ännu mer research iform utav en film om Billie Holiday.

 Två tredjedelar av Jazz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback