Osby, byn som tåget glömde.

Innan jag glömmer bort det så måste jag berätta om en rolig incident som hände idag. Jag och Elvira satt helt ovetandes och pratade på tåget, då vi närmade oss osby så började vi som vanligt att plocka ihop våra saker. Nu var det bara såhär att tåget "glömde" att stanna i osby utan körde i full karriär vidare mot hässleholm, när vi var vid hasslarödsskolan (lite längre fram var vi allt men jag kan inte beskriva det) Hur som haver så stannde tåget där med en väldigt kraft. Just då var det inte så roligt att åka tåg. De sa att antingen fick de backa eller så fick vi hoppa av i hässleholm. Turligt nog fick vi backa. Tänk vad snopen jag hade varit om det hade varit jag som stod på osby station för att ta mig neråt när tåget helt plötsligt inte stannar utan bara fortsätter för att sedan komma backandes tillbaka.

image304

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback