Musiksmak?

Är väldigt svårt att defeniera. Något som jag har ägnat en hel del tankeverksamhet åt är att förklara varför man fråga en person som man inte känner men eventuellt vill lära känna vilken sorts musik som människan lyssnar på.
Om man fattar vidare tyckte för personen hänger ju faktiskt inte på musiksmaken. Visst det är ju alltid trevligt om en person gillar samma sorts musik som en själv. Men om personen svarar såhär:¨

A. " Ja, jag lyssnar bara på Kent jag, det är det bästa bandet som har funnits"

Min tanke om människan är : Åh det var mig en deprimerad jävel, en sådan person är inte så rolig att umgås med, men jag måste även be att få meddela att jag har vänner (Cato) som lyssnar på sånt.

B. "Åh dansbandsmusik är det enda rätta, det är svängigt och dansant"

Min tanke om människan är : Men du måste ju vara bonne! ( Min nästkusin gillar dansband, han är bonne/raggare/går på naturbruksgymnasiet, det bör tilläggas att han fyller 19)

C.  "Äh, vad jag lyssnar på? Ja du det beror på sinnesstämmning/plats osv jag är nog allätare jag gillar allt utom dunk dunk där niggahs rappar om hoes and broes they wanna do in every hole!"

Min tanke om människan är : Snacka om skön lirare, den här personen skulle jag lätt kunna umågs med.


image307

Kommentarer
Postat av: Josephine

sar: jo men min mammas kompis som är designer ska sy en så vill ara se en snygg klänning, typ mall å göra om

Postat av: jim who wants do it in every hole!

Lite ytligt, är det inte?

2008-02-18 @ 23:48:38
URL: http://peoplewhohatepeople.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback