Höjden av otur?

Idag behövde jag köpa en liter mjölk något som teoretiskt sett bara skulle ha tagit max 15 min. Det tog 2 timmar. Kan ni fatta 2 timmar. Det hela börjar med att jag låser upp förrådet och tar fram Rut, börjar cykla och tänker att jag får nog minsann ta och pumpa mitt bakdäck när jag kommer hem. Väl borta vid södercentrum så inser jag att jag har glömt plånboken och cyklar lite molocken hem igen.  När plånboken ligger i väskan så tänker jag att : ja men nu kan jag ju passa på att pumpa lite, my ass! Pumpen strejkar och släpper ut mer luft än vad den pumpar in ( mamma den är nog gjord för luftmadrasser) hur som helst ser jag att några grannar sitter ute och samtalar, jag frågar om någon av dem har en pump men icke då, de hänvisar mig istället till okq8 som tydligen ligger till vänster vid första rondellen, hur som helst cyklar jag dit och hittar pumpen, jag pumpar i ungefär 1 sekund, sen exploderar däcket och jag får fråga om en cykelverkstad, jag traskar på och hittar till slut till olle nilssons cykelverkstad. När cykeln är inkörd så får jag höra de fasanfulla orden " den är klar på måndag" "men, men börjar jag, jag måste ju ha den nu, NU NU NU! "nejserru stumpan det går inte vi är en man kort, ring oss imorgon vid två så ska jag se vad jag kan göra, BLINK BLINK" jag tjurar och tar emot lappen med telefonnummret på. Jag går vidare bort till södercentrum och köper min jäkla mjölk och ett paket ekologiska plommon, något gott får man väl ha när man tjurar. När jag är hemma så sätter jag hänglåset på mitt tomma cykelförråd och går in. När jag sedan ringde mamma så insåg jag att på lappen jag fick står det inget riktnummer, dumma kalmariter som inte fattar att jag är nyinflyttad.

Jag får bara större och större lust att köpa mig en ny cykel och då står den här högt i kurs. Jag menar hur läcker är den inte. Gräddvit och allt, det är bara en sak som saknas på bilden, pakethållaren där fram. ÅH vad jag vill ha den, min lilla gräddnos jag vill susa ner för gatorna med den nu. Vi hade blivit som ler och långhalm, piff och puff, blondie och brownie ja ni fattar principen. Jag får väl skriva till tomten och önska mig den för just nu klarar jag mig inte utan cykel. Jag saknar Rut OCH Hermie som står hemma utan framdäck som också det har exploderat, för nästan exakt en vecka sedan.

Kisses my dearest.

Klappa klappa klappa


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Du är lite lätt knasig, o jag älskar dig så!!!

2008-08-28 @ 21:06:55
Postat av: Anonym

Men gumman... 0480 är riktnumret, om du inte har tagit reda på det än. Pussepuss.

2008-08-29 @ 07:25:16
Postat av: Anonym

/Linda

2008-08-29 @ 07:25:38
Postat av: Annika

köp en lika dan som jag. vi kan va cykelbuddies ! ( : värsta nice !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback