I want the radio and you to be my catch

Åh halleluja vad tiden går snabbt, jag har inte haft tid att blogga, det kommer ju inte som nr ett på min prioriterings lista heller så ja. I tordags var det tjejkväll hos Elle, det var en mycket trevlig kväll trots att det saknades en nuna bättring fröken lewis.Men vi fick påfyllning av Martina som fyllde år  och hade klarat uppskrivningen så grattis åter igen. Vi började med det gamla vanliga, tacos och välkomstdrink och det följdes av skitsnack, vin och bastubad. Kan ni tänka er att vi badade utomhus den första november, det känns fortf lite sjukt. Efter det så bar det upp till tv'n där jag svek tjejerna jag var för trött efter bastun, men de hade tydligen det väldigt mysigt med skräckfilmen. Men som sagt då sussade jag sött.

Fredagen var väldigt lugn, jag var fyllechaffis åt mamms och Örjan, och jag hämtade nils. Hans mamma fyllde år så det bjöds på kaffe vilket var mysigt, vi körde hem till mitt ensamma lilla hus och tittade på idol och sjöng karaoke till gamla schlagerklassiker för att sedan bli utbjudna till min morbror på fika och hämtning av föräldrar.

Lördagen börjar tidigt med 11 tåget till malmö, äntligen fick jag min efterlängtade chailatte och shopping, det är mer synd om nils som fick stå ut med mina shoppingbehov i form av smink och dylikt. Efter lite strul med tåget så befinner vi oss i hässleholm där Fredrik  med flickvän hämtar oss, ännu en gång tusen tack! Sen blir det in i duschen och på med smink och kläder, jag tror aldrig att jag har fixat mig så snabbt innan. Sedan bär det av hem till Jessica för hennes och Lindas 19 års kalas, väl där var ju såklart värdinnorna, Ellen och Ulrika. Det var trevligt att träffa alla igen. Senare får jag och Ulrika ett ryck ( till mammas förtret) så vi stack till wärkstan där mottot löd "utnyttjas de som utnyttjas kan" eller hur var det nu fritte? Hur som haver så spelades där till en början ganska mysig musik som sedan byttes mot trance tvi vale. När det börjar dra sig mot stängning blir vi nästan mosade mot disken där vi ska hämta ut jackorna, och efter några om och men så påbörjar vi färden hem. Vår lilla promenix drog ut på tiden, men vad gör det när det är mysig och någon håller en i handen. Absolut ingenting.

                
   

Kommentarer
Postat av: Tilda

"utnyttjas dem som utnyttjas kan" är det och det är mitt uttryck. fritte har ännu inte riktigt greppat det men hon börjar lära sig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback