Dag 329 - Modebloggerskorna tar över världen, SUCK!

Är det bara jag som tycker att modebloggorskorna tar över världen? vart man än i världen vänder står en bloggerska i alla hörn. Det är sjukt, jag ska iofs inte sticka under stol med att jag faktiskt läser en och annan modeblogg jag med men när de tror att de är värsta stilgurusarna som startar "egna nätbutiker" med dyra secondhand plagg då blir jag lite smått kräknödig. Jag som tänkt att hela grejen med second han är att fynda saker billigt, när jag ser en kuvertväska för dryga 500 lappen kommer jag på att jag faktiskt har en nästan identisk  i min garderob som jag gav 15 kronor för. Heja Småorter och Secondhand! Med tanken på min ton så kan man nog tänka att jag är missunsam och avundsjuk men snarare tvärtom. Jag tycker det är kul att vi unga spec kvinnor faktiskt kan lyckas i trots att man har miljoner andra grejer att tänka på som skola vänner pojk/flickvänner ja you name it. Bra jobbat tjejer, det jag klagar på är överpriser.

Nu åter tillbaka till min oglamourösa vardag. Idag har tiden rusat fram, jag har som sagt haft en lektion och ett lucia rep i skolan idag, ytterst onödigt men det har gjort att tiden har gått snabbt iaf. Det har gjort att denna dag har ägnats åt stansning på lekolar, jag satt där till runt halv 6 det var inte allt för trist och Lina bjöd på en underbart god sockerkaka. Imorgon har jag en lektion som börjar tjugo i tolv, alltså har jag en lååång sovmorgon, det var längesedan. Det ska bli skönt. Nu ska jag dricka te och bara mysa.



image201

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback