The Roadtrip with a big "R".

Fredag morgon och den röda suzukin kör till bodarp och plockar upp allas vår Linda. Linda var för en gångs skull i tid ( men det var inte jag) och vi körde vidare till Emma och Vesljunga där vi lastar in våra saker i den röda faran. Vi påbörjar färden och hamnar i Helsingborg där vi hade planerat att ta båten till rökarnas välsingnade land (HOST) dvs danmark för er som har svårt att få ihop ett plus ett. Väl i Helsingborg börjar problemet med att hitta parkering men efter några varv i rondellen löser även det sig och vi parkerar vid campus och påbörjar promenaden till knutpunkten. Färjan över går bra och vi klarar oss även ganska bra i vårt välsignade grannland förutom när det kommer till maten. Emma och Linda hade ju inga större problem de beställde in en fleskesteg, men där var på tok för mycket köttfett för att jag inte skulle få kväljningar. Jag tog en hönsesalad och satt i godantro och väntade på vad jag trodde var grönsallad med hackad kyckling och grönsaker i men in kom hönsbitar i någon äcklig röra som mest smakade som vispgrädde blandat med creme fraiche utan en gnutta salt. Till detta fick jag ETT salladsblad, lite topping bestående av krasse och en skiva fransbröd. mums?? Det andra som hände i dk finner jag inte så intressant så efter vår tur begav vi oss mot skummeslöv och mormor och morfar som vi våldgästade under natten. Kvällen startade bra med en huvudvärk made in hell men efter några ibumetin var den kurerad och festkläderna på. Så vi begav oss in till Strandhotellet där vi dansade kasedans med medelålders kvinnor och ett hockeylag som vi senare efterfestade med. Dagen efter vaknade jag av att Linda 08.30 skriker ut vilka hon har ringt under kvällen och hur många gånger hon slog fel nr till emma. Jag var måttligt road. Efter några timmar i solen begav vi oss nu mot Göteborg och vandrarhemmet som vi skulle spendera natten på. Vi kommer fram till St jörgens men det visar sig vara ett "hotell" som har samma nr som vårt vandrarhem. I don't like that. När vi kört en bit till kommer vi fram till vad vi anser är en instutition, vi lastar ut våra saker och tar bussen till Liseberg. Och bussarna ja vilka kassa bussar de hade ingen som helst skylt som visar nästa hållplats så vi får ju hoppa av på måfå. jag kan ju erkänna att jag var smått hysterisk controllfreak som jag är. Liseberg var roligt för att inte säga väldigt roligt. Jag säger bara kanonen! När vi kommer hem däckar jag i sängen och börjar dregla på huvudkudden, när det händer då vet man att det är dags att sova. Utcheckningen skedde kl 10 i morse och efter det gjorde vi två spontanstopp ett i Kungsbacka, där vi fikade och klagade på kaffet och ett i Falkenberg där vi badade. För att summera det hela måste jag säga "wow"

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken perfekt sammanfattning av helgen. Inget har gått dig förbi, haha. Det var kul att läsa! Bildordningen var också alldeles i särklass korrekt, mmme like! Roligt och tack igen för en himla kul helg.

2007-08-05 @ 22:17:56
Postat av: Emma

Hehe! Det där kaffet - me not like!

Postat av: Johanna

Usch usch inte kul med dyrt äckligt kaffe, det ska vara billigt och gott! Hockey hockey!

2007-08-08 @ 18:22:35
URL: http://www.jowhaina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback