Röda tanten, surisen, Janne och alla andra.

Det slår mig jämt och ständigt, hur det pendlande folket egentligen ser ut. De har en säregen stil. Speciellt den röda tanten som alltid åker med tåget vid ett eller vid tre, hon har färgat eldrött hår, långa orangeröda naglar, en röd ring, röda glasögon och stora örhängen med röda stenar. kan man annat än att dra slutsatsen att hon verkligen tycker om rött? Sen finns det en kille som jämt sitter i mittgången  mellan hässleholm och älmhult och ser ut att mest hata folk, lite skäggig isblå ögon och skateskor. Mja inte min stil där heller. Sen har vi den väne mannen med klumpfötterna som det mest är synd om egentligen, jag tycker bara han är lite läskig som snyter sig öppet och sedan tittar på det.  Och så finns det alla arbetarna på Ikea, alla ser lite speciella lite för mycket färg och lite för viktiga för att le. Sist men inte minst har vi ju allas vår Janne som numera är rikskänd som Rolingstones Janne eller Mick JaggerJanne genom 100 höjdare. Han är vår lokalkändis. Men det finns ju otaliga stammisar till men det är sådana som jag inte har lagt märke till ännu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback