Än är inte undrens tid förbi.

Malmö åh kära malmö. Jag kan aldrig få nog, varken av Frida eller av staden. Som ni kanske förstår så var vi i Malmö igår. Frida kom vid 07.00 och så snäll som jag är var jag uppe med tuppen för att umgås. Vi åt frukost och jag fixade till mig, sen cyklade vi ner till tåget på min röda racercykel som jag fortf inte har pumpat sen Öland och alla dess cykelturer till och från Borgholm. Vi kom på tåget och det var knökfullt som vanligt, men med lite armbågande klarar man sig långt och vi fick sittplatser trots allt. Väl framme var vi kaffesugna once again och vi bestämde oss för en upptacktare till själva shoppandet, jag beställde in en Espresso och av Fridas skratt att döma så var jag inte fullt nöjd med storleken på koppen. Aldrig mer Espresso säger jag. Tiden gick och vi sköt upp vår hemfärd 2 gånger andra gången för att vi skulle  kunna fika en gång till på Espresso House, denna gången fick det dock bli en Latte men faran var inte över där, vi tog plats i två fotöljer och jag lyckas balansera mig mellan barnvagnar och dylikt och när jag nästan har pustat ut och ska sätta mig ner händer det självklara, jag spiller ut halva latten, och fridas Cappuchino sprutar nästan ur näsan på henne som hon skrattar och det ända jag kan få fram är "MIN VÄSKA!" Pricken över i:et är det fulla tåget hem, vi står fram till Lund vilket inte är så långt, mer synd är det om de tre killarna som har varit på tåget från Köpenhamn och köpt biljetter som inte gäller. "sometimes we all have bad days" sjöng Salem Al Fakir och Frida och jag kunde inte annat än skratta och hålla med.
Nu ska jag snart börja packa för imorgon blir det Roadtrip med mina två "cosyfriends" Funky Emma och Cosy Linda.
/J.

  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback